Bežný spotrebiteľ pri počutí pojmu leták len dvihne obočie a otvorí zásuvku, v ktorej sa mu hromadia desiatky neprečítaných reklamných letákov. Pritom sa za tým vôbec nemusí skrývať časová tieseň na preštudovanie zopár vecných riadkov. Letákmi nás rôzne distribučné firmy “kŕmia“ a spotrebitelia priam nenávidia pocit nanútenej reklamnej stratégie. Ako zvýšiť záujem o reklamný leták a ako docieliť, aby spotrebiteľ hltal jednu informáciu za druhou? Riešením je len obsahovo a graficky účinná stratégia pri návrhu reklamného letáku.

Kvalitne navrhnutý reklamný leták má spotrebiteľom slúžiť predovšetkým na informovanie o obchodnom zameraní a uznaní vašej firemnej stratégie. Samozrejme, musíte to docieliť na výrazne obmedzenom limite čo do počtu slov a celkových viet. Reklamným letákom si nejdete hladiť vlastné (firemné) ego, ale byť na osoh všetkým potenciálnym spotrebiteľom. Máte im dokázať, že vami ponúkané služby alebo produkty disponujú úžitkovými vlastnosťami, v ktorých ich žiadna konkurencia doposiaľ nepredbehla.

Aj prostredníctvom papierového reklamného letáku podporujete vlastný firemný imidž. Čím nenútenejšiu formu verbálnej aj neverbálnej komunikácie zvolíte, tým väčšiu a dlhodobejšiu priazeň si u spotrebiteľov získate. V praxi to teda znamená, že spotrebiteľ reklamný leták nezahodí, ale ponúknuté informácie budú mať za následok spätnú kúpnu väzbu.

Každý predajca sa svojím reklamným letákom snaží u spotrebiteľa vyvolať náhly pocit nedostatku a okamžitej kúpy produktu. To býva cielené, no nie vždy sa vytvorí súlad medzi oboma komunikačnými stranami. Reklamný leták by mal túto výzvu okamžite prijať!

Reklamný leták, pred ktorým konkurencia padne na kolená!

Pri obsahovej marketingovej stratégii firemného letáku buďte objektívny, aj keď odosobniť sa je niekedy naozaj náročné. V takomto prípade požiadajte o obsahový a grafický návrh letáku šikovných znalcov. Tí nebudú mať ani najmenší problém s kritikou vašich (nepokrokových) nápadov. Medzi nápady, ktorými si prostredníctvom reklamného letáku môžete viac uškodiť ako pomôcť patrí informačná vágnosť.

Pri informácii o produkte či službe nepoužívajte superlatívy (najlepší, najžiadanejší, perfektný a pod.), ale poskytnite množstvo reálnych úžitkov a prospechov. Presne takých, o aké je na trhu núdza. Pre lepšiu ilustráciu vám môžeme uviesť príklad prezentácie “neobyčajných“ vonných sviec. Takých, pri ktorých výrobcovia rešpektujú kvalitu ľudského dýchania a sviece uvoľňujú minimálne množstvo škodlivín. Ak je to novinka alebo deficit na trhu, stačí jediný benefit a sviece sa predajú ako teplé rožky. Reklamným letákom si neprihrievajte vlastnú polievočku, respektíve kľučkujte medzi riadkami. Spotrebiteľov nezaujímate vy a vaša firma, ale vlastné spotrebiteľské potreby a tovar, ktorý im ušetrí čas, peniaze a zdravie. Jednotlivé benefity musia byť preukázateľné.

Docielite to napríklad stručným, ale presným zložením jednotlivých zmesí, ktoré sa pri výrobe vonných sviec použili. Ak objektívne dokážete zhodnotiť v rozmedzí jedného až dvoch riadkov aj ich minimálne riziko na kvalitu vdychu, reklamným letákom rozohníte aj tých najnáročnejších zákazníkov.

Foto: Pixabay