V súčasnosti sa výrobcovia aj tých najžiadanejších produktov musia vynasnažiť pri navrhovaní pôsobivých obalov a celkovo priaznivo vplývajúcej vizualizácie ponúkaných tovarov. To, že nie všetko, čo sa blyští, je aj zlato, považujeme za vplyvnú radu nad zlato. Nie však ju aj pri každom nákupe uplatňujeme v praxi.

Práve z toho dôvodu, že trh je presýtený, treba byť stále o krok alebo aspoň o nápad pred konkurenciou. Väčšinou sa aj v takejto serióznej oblasti produktov a služieb “bije“ v prvom rade na ľudskú psychiku a zlomnú emocionálnu stránku. To je ľuďom jednoducho dané a podvedomie si s nami neraz robí, čo chce.

Túto problematiku vizualizácie tovarov, dizajnovej stránky a niekoľkých vrstiev obalu na jednej miniatúrnej dekorácii chceme opätovne dostať medzi všeobecné povedomie zákazníkov. A to aj práve v súvislosti s príchodom vianočnej marketingovej naháňačky. Zákazníci budú nakupovať nanajvýš chaoticky a pod vplyvom stresu, že niečo svojím obdarovaním možno podcenia. Emócie sa v nás budú striedať, jedna druhú prevyšovať a my sa ani nezmôžeme na jeden súvislý opis našich pocitov pred výkladom plným ligotavých obalov a dekorácií.

Harmonické a estetické vyváženie produktov

Len tam, kde je súlad, symbióza a harmónia, dokážu prevládať pozitívne emócie rovnako ako na strane výrobcov, tak aj medzi zákazníkmi. Nikto určite nemá začlenené vo svojej výrobnej stratégii ponúkať niečo, čo sa mu absolútne protiví, alebo si k tomu nedokáže vybudovať ani neutrálny postoj. Takisto sa aj zákazník rád nechá informovať o samotnom imidži produktu. Veď to je na prvom mieste, s čím pri kúpe prichádzame do kontaktu. Je prvou a nezastupiteľnou informáciou o danom tovare.

Obal konkrétny výrobok nielenže chráni pred škodlivými vplyvmi, uľahčuje prepravu a manipuláciu, ale je aj efektívnym komunikačným a záručným prostriedkom. Zabezpečuje originalitu, kvalitu, podieľa sa na inovatívnej propagácii či reklame. Ak si výrobok zakúpite v prvom rade nie pre jeho samotný účel a dostatočnú informovanosť o úžitkových vlastnostiach, ale pre efektívne vizuálne pôsobenie, tak ste koncepciu dizajnu zhltli výrobcom možno aj s celým darčekovým balením navijakov.

Na druhej strane však treba podotknúť, že stratégia obalov nie je prvoplánová a okrem vizuálneho a estetického cítenia sa podieľa aj na ergonomickom, ekonomickom či ekologickom pôsobení. Pri navrhovaní obalov sa myslí aj na vplyv výrobku k biologickému aspektu spotrebiteľov, teda na ich silu, vytrvalosť či funkciu zmyslových orgánov. Pozornosť by sa nemala odkláňať ani od energetickej náročnosti pri výrobe či od diskutabilnej témy recyklovania. Zabaliť dokážeme aj túto problematiku do niekoľkých navrstvených fráz, zručný spotrebiteľ sa k svojmu vytúženému výrobku popravde dostane aj cez vákuovú sadu fólií.

Foto: Pixabay