Dovolenka má byť zaslúženým relaxom v príjemnej, komfortnej destinácii. Stále platí, že služby, vybavenie a infraštruktúra musia zodpovedať obsahu v zmluve o obstarávaní zájazdu. Tú si treba pred podpísaním poriadne prečítať a každú nezrovnalosť konzultovať s danou cestovnou kanceláriou alebo agentúrou. Neunáhlite sa! Dovolenkový entuziazmus a cestovateľské plány sú často silnejšie ako formality pred odchodom. A na to turisti často aj doplácajú.

Potom príde “vytriezvenie“ a dovolenkový komfort sa zmení v naháňačku, byrokraciu a nepríjemné sťažnosti. Tie sa neraz končia až pred súdom! Doprajte si dovolenku podľa vlastných predstáv, prispôsobte tomu výber destinácie a pre lepší komfort aj niekoľko služieb za príplatok. Nespoliehajte sa len na fotografie v katalógu alebo online recenzie. Poskytovatelia daných služieb sa konkrétny rezort, jednotlivé služby a vybavenie snažia opísať čo najideálnejšie. Vy si taktiež musíte uvedomiť, že je rozdiel medzi štandardom a službami za príplatok. Častým kameňom úrazu je nezhoda medzi našou kategorizáciou, pridelením hviezdičiek pre jednotlivé ubytovacie zariadenia a zahraničím.

Viaceré nezhody vyplývajú aj zo subjektívnych, respektíve vlastných očakávaní a konkrétnych zaplatených služieb. Nie každá štandardná izba musí umožňovať aj výhľad na more. Treba si overiť a vyhľadať na internete, aká je vzdialenosť od pláže a blízkych supermarketov. Môže sa stať, že vás od pláže bude deliť frekventovaná cesta, alebo 250 m sa zmení v 2,5 km. Dosť nepríjemné!

Preverte si, aké vybavenie vám bude poskytnuté v štandardnej izbe. Každý predsa potrebuje komfortnú posteľ, kúpeľňu a menšie kuchynské vybavenie. Izby musia byť čisté, posteľná bielizeň opratá a voňavá. Z kútov by na vás rozhodne nemal zazerať žiaden hmyz. Informujte sa aj o konkrétnych možnostiach stravovania. To, že vám tamojšia kuchyňa nezachutí, ešte nie je dôvodom na reklamáciu. V lete určite každý ocení funkčnú klimatizáciu. To tiež stojí za overenie.

Dôvod na reklamáciu? Ako postupovať?

Reklamovať môžete všetky služby, ktoré boli predmetom zmluvy a zahrnuté v cene. Ak neboli riadne poskytnuté, v uvedenom čase a v dohodnutej kvalite či rozsahu, vzniká váš nárok na reklamáciu. Opäť platí, že reklamáciu treba zahájiť okamžite a na mieste. Najčastejším predmetom je neposkytnutie izby v takom type (štandarde), aký ste si objednali a riadne vyplatili. Môže ísť o izbu s výhľadom na more, ktorý vám zakrývali priľahlé budovy. Vzdialená pláž, nefunkčná klíma či nečistota na izbách sú taktiež častým predmetom reklamácií.

Každý problém konzultujte s delegátom. Ten by vám mal okamžite vedieť poskytnúť primerané ubytovanie a služby, za ktoré ste si riadne priplatili. Všetko si zaznamenávajte ako fotodokumentáciu. Ak sa situácia nevyrieši na mieste, po príchode domov zahájte ďalšie kroky. Do troch mesiacov od skončenia pobytu môžete zaslať písomnú reklamáciu danej cestovnej kancelárie. Formuláre sú bežne dostupné na internete. Odpovedať vám musia do 30 dní. Ak sa tak nestane, väčšinou sa spíše podnet na SOI. Najčastejšie takéto podnety končia až na súde. Ten rozhodne o oprávnenosti vášho nároku a finančnej náhrady.

👍 Odporúčame: Vybrali sme pre vás najlepšie tipy na dovolenku!

Foto: Pixabay